Vilnius, december 2014

Vilnius, 2014-12-10 – 2014-12-12
Fick förmånen at t åka till Vilnius en gång till med jobbet. Den här gången flög vi dit redan på onsdag eftermiddag så att vi skulle kunna börja jobba tidigt på torsdag morgon. Det här gjorde också att vi fick två kvällar på plats i Vilnius den här gången.

Den här gången fick jag inte bo på lyxhotell utan på ett medelklasshotell som jobbet normalt använder sig av när personalen åker dit.

Mitt hotellrum

Mitt hotellrum

Staden var mysig även på vintern. Det var julpyntat och fint överallt men ganska råkallt. Vi hann inte mer än checka in på hotellet förrän vi träffade några som vi känner som kan Vilnius på sina fem fingrar. Inte så konstigt kanske eftersom en bor där! Vi gick ut och åt middag tillsammans med dom på en riktigt bra restaurang som jag har glömt namnet på. Jag åt en köttbit som var otroligt god och helt perfekt grillad och ändå var det inte någon lyxrestaurang vi var på.

Litauisk julgran

Litauisk julgran

På torsdagkvällen var vi ut och åt på en äkta Litauisk restaurang tillsammans med några som är från Litauen. Ärligt talat så var det inte någon riktig höjdarmiddag men vinet var riktigt gott. Det internationella köket är nog att föredra när man är i Vilnius.

Om det blir någon mer resa till Vilnius med jobbet då ska jag nog stanna kvar ett par dagar o utforska staden lite på egen hand. Man hinner ju inte se speciellt mycket när man jobbar hela dagarna.

 

 



