London, hösten 2014

2014-11-29 – 2014-12-02, London
Åkte på en helgresa till London med en kompis. Vi åkte inte dit för att göra något speciellt utan bara för att vara, dvs besöka pubar, marknader, shoppa lite och se oss omkring. Inga sevärdheter stod på schemat den här gången.

Vi bodde på ett riktigt bra hotell som låg hyfsat centralt med gångavstånd till det mesta.

Min kompis Millan har varit i London hur mycket som helst så hon hittade överallt och hade stenkoll på alla marknader, busslinjer, restauranger och annat som är bra att veta. Jag kunde alltså lugnt luta mig tillbaka och bara ”åka med”.

Hela staden var julpyntad och på kvällarna var det riktigt häftigt att gå omkring bland all julbelysning.

Oxford street

Oxford street

Vi var på några marknader som jag gillade skarpt. Spitafields var en marknad där dom sålde allt mellan himmel och jord, såg en tavla som jag jättegärna hade velat köpa men den var både för stor och för dyr.

Den marknad som jag gillade bäst var nog Camden men vi kom dit ganska sent så vi hann inte riktigt med att kolla på allt kul som fanns att köpa. Jag hittade i varje fall en kappa för 50 pund vilket var ett riktigt bra pris eftersom jag gillar den jättemycket.

Vi shoppade förstås en del på Primark också och där kunde man verkligen göra riktigt klipp.

Julpynt

Julpynt

Åt gjorde vi på pubar och små restauranger. Millan tog med mig till en asiatisk restaurang som var lite udda för det var inte bara att gå in utan man fick knacka på och sedan kom det någon och öppnade dörren och om man hade tur blev man insläppt och det blev vi.

Vi var inte ens i närheten av några sevärdheter, det närmaste vi kom en sevärdhet var nog puben där Jack the Ripper valde ut sina offer, The Ten Bells.

Jack the rippers pub

Jack the rippers pub

Det här var helt klart mitt trevligaste Londonbesök hittills och det var nog inte sista gången jag åker dit.

Kul gatunamn

Kul gatunamn

 

 

 

 



