Vilnius, maj 2014

2014-05-07, till Vilnius
Nu var det dags att åka till Vilnius med jobbet.  Jag hade inte några direkta förväntningar på staden men det var faktiskt riktigt trevlig. Nu var det mest jobb dom två dagarna jag var där men jag hann se lite av den gamla staden också.

 

Mitt rum på Kempinsky

Mitt rum på Kempinsky

Jag flög dit tidigt på morgonen, jobbade hela dagen och sedan åt jag middag på en riktigt mysig restaurang i gamla stan på kvällen. Hann även med ett besök på en bar innan det var dags att säga god natt.

Inhemsk öl måste man ju testa

Inhemsk öl måste man ju testa

Jag hade tur och fick äran att bo på Vilnius finaste hotell, Kempinsky. Vid incheckningen blev man bjuden på bubbel och rummet var lite utöver det vanligt.

2014-05-08, Vilnius
Gick upp tidigt och åt frukost i hotellets lyxiga frukostrestaurang. Ville man dricka bubbel till frukost då kunden man göra det, jag hoppade det den här gången. Tog sedan en taxi till kontoret där vi jobbade ganska intensivt hela dagen och sedan var det bara att ta flyget hem igen.

Jag tror faktiskt att Vilnius är värt ett besök. Det är nära, det finns en del mysiga restauranger o krogar och det är hyfsade priser.

Byggnad utanför hotellet

Byggnad utanför hotellet

Snart dags för middag

Snart dags för middag

Vilnius

Vilnius



